Lazada Birthday Blogger Contest: Let's Flamingle!

Lazada Birthday Blogger Contest: Let's Flamingle! l Assalamualaikum. Holla korang. Sempena ulang tahun kelahiran Lazada yang ke-6, Lazada telah mengadakan Lazada Birthday Festival sale secara besar-besaran. Sale ini sedang berlangsung dari 25 April sehingga 27 April 2018. Tengah sale ni weii. Jangan terlepas peluang tau.
Macam biasa setiap tahun Lazada akan menganjurkan blogger contest. Terbuka untuk semua blogger yang tinggal di Malaysia. Kalau sebelum ni syira tak berpeluang nak join, so tahun ni syira tak nak terlepas peluang. First time join ni. Support sikit. Muahaha mudah-mudahan ada rezeki Norsyahira Mat Saman ini. Aminnnnn.
Which location would you pick for Lazada's birthday party?
Untuk party kali ni, syira terfikir pool party. Justeru itu syira memilih Flamingo Hotel By The Lake, Kuala Lumpur. Kenapa syira pilih hotel ni, sebab bersesuaian dengan tema yang syira pilih.
Choose a party theme and pick one or several products on Lazada to decorate the venue.
Comel tak?
Tema yang syira pilih adalah Tropical Flamingo Pool Party. That's why la syira pilih Flamingo Hotel. Sesuai sangat dengan temanya. Syira memang suka flamingo sebab comel. Of course sebab warna bulu dia pink! Lagipun flamingo ni tergolong dalam kumpulan burung tropika yang biasanya tinggal di kawasan berair. Dah bunyi macam channel National Geography dah kenapa oii. Berikut merupakan antara produk yang syira pilih untuk decorate party tersebut.
Sesuai sangat untuk deko candy booth atau meja letak kek birthday
Apa gunanya birthday party kalau tak ada belon kan?
Yang ni dekorasi dalam kolam. Baru gempak sikit.
Bunting comel ni untuk deko sekitar pool baru naik seri gituu 
Yang ni benda wajib. Selfie timeee!!
Dah ada backdrop mesti la kena ada photo prop kan?

Which birthday cake will be served and which products on Lazada can help you prepare it?
Dah nama pun tema flamingo, so kek pun mesti la tema flamingo kan? Flavor yang syira pilih untuk birthday cake Lazada adalah rainbow cake. Sesuai sangat dengan tema yang berwarna warni.
Tak lupa juga cupcakes! Benda wajib dalam list kalau birthday party.
Untuk buat kek kita perlukan mixer ye anak-anak
Tray untuk birthday cake
Yang ni pulak untuk cupcake
Of course kena ada cake topper. Cute tak?

Time to shine, pick your outfit on Lazada!
Kalau mengikut temanya iaitu tropical flamingo pool party, kebanyakan warna yang boleh digayakan macam pink, hijau pastel, kuning dan sebagainya. Untuk pool party syira lebih suka baju yang loose dan flowy. Senang nak bergerak. Casual gituu.
Versi muslimah
For freehair but still modest
Syira suka kasut flat. Kang pakai heels jatuh tergolek dalam pool susah pulak..

Okay tu jelah wakk, harap harap ada la rezeki kan. Korang nak join? Haa silaa laa. Tapi jangan lupa tau ada Lazada Birthday sale (https://www.lazada.com.my/birthday-sale/)


2 Comments

  1. Wahhh gud luck ye. Semoga terlaksana ianya

    ReplyDelete
  2. rajin nya join. umie dapat juga tp nak join tak menyempat lagi laa. hmmm

    ReplyDelete

Post a Comment

Post a Comment

Previous Post Next Post