5 Produk GKB Pilihan Syira Sekeluarga


Bila dah meningkat usia ni, macam-macam la masalah kesihatan yang timbul. Masalah apa tu? Kalau macam syira, gastrik selalu menyerang kalau lewat makan atau salah makan. Lagi pula, syira banyak terlibat dengan food review sekarang ni, so kawalan pemakanan agak kurang. Makanya kena lah cari solusi kalau tidak... Berat badan pula bertambah!

Kebetulan kawan syira menggunakan produk GKB, so dia pun cadangkan syira mencuba. Syira pun order la lima jenis produk GKB untuk seisi keluarga. Produk kesihatan GKB ( GK BIO International Sdn Bhd ) mula ditubuhkan pada tahun 2018 adalah merupakan sebuah syarikat yang ditubuhkan hasil kerjasama antara All Cosmos Bio-Tech Holding Corporation dan Grape King Bio Taiwan.

Setiap produk GKB diperakui dengan sijil PIC/S GMP, ISO22000, sijil PIC/S GMP, ISO22000, HACCP, NSF, GMP, TQF, Halal dan sijil kawalan kualiti tahap 2 TFDA dan pelbagai lagi. Syira memang yakin dengan produk GKB ni, sebab tulah syira consume sebab 100% semulajadi, bebas sisa, bebas bahan kimia, tiada kesan sampingan. 

Kelebihan utama probiotik GKB adalah dihasilkan dengan teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB ialah satu-satunya syarikat suplemen kesihatan dengan empat lapisan pelindung untuk probiotiknya, untuk memastikan probiotik berjaya sampai ke usus dengan kadar kelangsungan hidup yang tinggi. 


5 Produk GKB Pilihan Syira Sekeluarga


1) GKB Lactobacillus Plantarum GKM3
Macam syira ada cakap, syira kerap terima food review, jadi susah tau nak kawal craving. Nampak makanan semua rasa sedap. Ahhhh risau.. jadi kawan syira suggests GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 ni bagi menyelesaikan masalah syira ni.

Kalau nak tau GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 ni agak viral di tiktok ye. Ramai juga cakap berkesan. Berkobar-kobar la semangat nak mencuba. Fungsinya adalah untuk mengurangkan minyak, menurunkan paras kolestrol, mengurangkan berat badan dan sebagainya.

Sepanjang dua minggu syira mencuba GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 ni, syira perasan selera makan pun sudah berkurang. Kalau tidak asyik nak minum manis ja. Badan juga rasa lebih ringan dan perut mengempis. Cara nak makan pun juga mudah, hanya telan 1 kapsul selepas makan.



2) GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus
Selain penjagaan badan, kulit muka juga penting ye. Sejak dua menjak ni cuaca agak panas dan menyebabkan kulit syira agak kusam. GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus berfungsi untuk mencantikkan kulit serta meningkatkan imunisasi.

Rasa GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus ni pun sedap tau. Masam-masam manis. Tapi kalau korang tak boleh kemam, boleh je campurkan dengan air. Bagi yang mempunyai masalah kulit kering macam syira memang sesuai sangat consume.

Hasilnya, kulit syira rasa lebih lembap dan berseri selepas menggunakan GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus ini. Didatangi dengan bentuk sachet, memang mudah nak bawa kemana-mana. Oh ya, korang yang mengalami penyakit UTI juga boleh amalkan produk ini bagi mengatasi masalah tersebut.



3) GKB Probio+
Untuk ini, syira belikan untuk mak. Sebab mak mengalami masalah usus. Seringkali mak mengadu sembelit susah untuk membuang. Jadinya GKB Probio+ ni dapat membaiki fungsi usus. GKB Probio+ ni ada 5 jenis bakteria probiotik yang aktif tau dan 4 jenis prebiotik yang mana ia dapat membantu dalam proses pencernaan dan mengurangkan sembelit dan ciri birit.

Mak cakap alhamdulillah sembelit beliau berkurang dan mudah untuk membuang. Cara nak makan pun senang je, boleh kemam atau campurkan dengan jus atau minuman yang lain.



4) GKB Probizymes
Bagi yang mengalami gastrik pula digalakkan mencuba GKB Probizymes ini. Ia diformulasikan dengan probiotik, prebiotik, enzim karbohidrat, enzim protein dan enzim lemak yang khusus dalam menangani masalah kembung perut, gastrik dan mengurangkan kadar asid refluks.

Syira seringkali juga mengalami gastrik. Mak juga mengalami masalah yang sama. So kami berdua mencuba GKB Probizymes ni. Alhamdulillah, sejak berpuasa ni gastrik tak menyerang lagi. Kalau tak, risau berpuasa dengan serangan gastrik ni.



5) GKB G-Pro Gold
Produk akhir sekali, syira belikan untuk mak juga bagi mengurangkan masalah sembelit dan cirit birit. Dalam GKB G-Pro Gold ini terdapat 10 jenis probiotik dan 2 jenis prebiotik. Didatangi dalam bentuk kapsul.

Produk ni sangat bagus dalam membaikpulih usus ye. Korang yang ada masalah iritasi perut pun boleh amalkan GKB G-Pro Gold. Mak semakin senang membuang sekarang tanpa perlu lama berada di dalam tandas.

Bagaimana pun, bagi yang ingin mencuba, syira sarankan korang untuk mendapatkan nasihat dari doktor atau ahli farmasi terlebih dahulu sebelum mengamalkan sebarang produk ye. Sekiranya korang berminat untuk mencuba produk GKB, korang boleh dapatkan di Farmasi besar di Malaysia atau Alpro Pharmacy serta juga boleh layari pautan berikut:

Laman Web: www.mygkb.com

Platform Media Sosial GKB:

Facebook: www.facebook.com/mygkb

Instagram: www.instagram.com/mygkb

TikTok: www.tiktok.com/@gkbmsia

RED ID: 1318211221 (GKB 集康宝)

YouTube: https://youtube.com/@mygkb01

GKB Official Selling Platform:

All major pharmacies in Malaysia, including

Central: Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy         

Melaka: Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak        

Penang: Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy        

Perak: Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy        

East Coast: Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan     

Southern: Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy  

Sabah: Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy        

Sarawak: Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy

For latest list of pharmacies, please see https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188 

GKB Official Selling Platform:

All major pharmacies in Malaysia, including Alpro Pharmacy, Leo Pharmacy, Farmasi Limbongan, Pure Pharmacy, HTM Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, You Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Trinity Pharmacy

For latest list of pharmacies, please see https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188

#gkbinternational #gkbsoftlaunch2023 #gbprobiotics #gkbspacesuit

0 Comments

Post a Comment

Post a Comment (0)

Previous Post Next Post